fredag 19. januar 2018

Min historie, del 4


Czas leciał. Z dokumentów, które odzyskałam rozmowa ze mną odbywa się dokładnie 2 miesiące po uzyskaniu zgłoszenia. Dużo wcześniej rozmowa odbyła się z moimi rodzicami... z osobna. 

Niestety, nasza rodzina zużyła naszą ''szansę'', jeszcze przed wysłaniem bekymringsmelding do barnevernet. Szansa na lepsze życie. Wszystko wróciło do codzienności. To właśnie wtedy czułam, że nasza rodzina nie dostanie już drugiej szansy, dlatego milczałam. Założyłam kolejną maskę - tą którą pare dni wcześniej zdjęłam z nadzieją, że już nigdy nie będę musiała po nią sięgać. 

Miałam swoje wzloty i upadki, ostatecznie barnevernet uwierzyło, że jest lepiej. A nocami, w czterech ścianach, unosił się zapach alkoholu, krzyki, odgłosy tłuczących się kieliszków, wyzwiska, płacz oraz bijatyki. Były to długie noce, choć bardzo chciałam zamknąć się w pokoju, myśleć o czymś innym to jednak coś mi nie pozwalało. Byłam tam, przy nich, od początku do końca, zawsze. Próbując uspokoić atmosferę. Mała dziewczynka, która szybko musiała wydorosnąć.
Teraz wiem jak bardzo było to dla mnie złe, te wspomnienia nigdy nie pozwalają mi zapomnieć. 

Po wielu godzinach, często nad ranem, nadchodził wreszcie czas gdy mogłam wrócić do swojego pokoju i się położyć. Oczywiście nie było to proste, zawsze otwarte drzwi, nigdy nie miałam pewności czy to już koniec. Bardzo często się myliłam. Opadałam z sił. Potem przychodził czas na sen, zmysły były tak wrażliwe, że często budziłam się od najcichszego dźwięku. Po kilku godzinach snu wycierałam łzy i zakładałam maskę. 

Tak wyglądało moje dzieciństwo od kiedy pamiętam, bo aż 10 lat, zanim mogłam zacząć swoje własne życie. Wiem jak wiele dorosłych i dzieci jest w tej sytuacji, byłam jednym z nich.
Czy barnevernet mi pomogło? Myślę, że nie. Uważam, że zbagatelizowali sytuację.
Czy uważam, że barnevernet to zła instytucja? Mają długą drogę do uzyskania wystarczających kompetencji, ale gdyby nie barnevernet, tak wiele dzieci nie dostało by pomocy, której potrzebuje. 


Pod tym wpisem umieszczam historię pewnej młodej dziewczyny, która zmaga się z problemami w domu, w której wiele ludzi może się rozpoznać. Część druga filmu ReMoved. 

Poprzednio podałam link to części pierwszej, tu można ją znaleźć:  https://www.youtube.com/watch?v=lOeQUwdAjE0&t=377s  





Ingen kommentarer: